Foto: Foto: Kappahl

Kappahls rekordsatsning

Kappahl bygger om alla sina butiker enligt sitt nya butikskoncept. ”Detta blir den största investeringen som Kappahl har gjort gällande butiksbeståndet”, säger konceptchefen Camilla Wernlund.
Text: Daniel Norman
Annons:

I våras var det premiär för Kappahls nya butikskoncept när en ny flaggskeppsbutik öppnade i Oslo. Nu är kedjan redo att ta det vidare.

– Lanseringen har varit en succé. Vi kommer att rulla ut konceptet i ett högt tempo och bygger om de första butikerna redan nu i höst, säger Camilla Wernlund.

Alla butiker berörs på ett eller annat sätt. I dag har Kappahl närmare 400 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen.

– Projektet kommer att ta tid att genomföra, säger Camilla Wernlund som inte kan uppge hur mycket investeringen kostar.

Med det nya konceptet vill kedjan göra det enklare för den typiska Kappahl-kunden, kvinnan mitt i livet, att handla. I djupintervjuer har kedjan frågat kunderna vad de vill ha och just enkelheten står högst upp på önskelistan.

– Den allt tuffare marknaden kräver nya butiksupplevelser, större skillnader mellan aktörer och starkare identitet av vad företagen står för. Detta har vi tagit hänsyn till i utvecklingen av vårt nya koncept, säger Camilla Wernlund.

Just nu rekryteras en building manager som ska leda projektet. Flera butiker kommer att stå klara redan under hösten.

– Vi kommer att öppna ett flertal butiker parallellt. Öppningarna kommer att komma tätt, säger Camilla Wernlund.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...