Kappahl vill växa ytterligare inom barnsegmentet – satsar på nytt varumärke

Efter framgångarna med Newbie, nu lanserar Kappahl ett nytt varumärke för barn. ”KappAhl står inför en spännande tillväxtfas, där vi vässar vår varumärkesportfölj ytterligare”, säger Desiré Westerberg, vice president business unit kids hos kedjan.
Annons:
Text: Daniel Norman
Annons:

Kappahl har skördat framgångar med Newbie, det egna varumärket riktat till barn. Nu får det en efterföljare i Minories. 

– Kappahl står inför en spännande tillväxtfas, där vi med bland annat Minories vässar vår varumärkesportfölj ytterligare. Det finns en härlig energi i bolaget med proffsiga medarbetare som är duktiga på att utveckla relevanta produkter och att ta fram nya, spännande varumärken, säger Desiré Westerberg i en kommentar. 

Varumärket är framtaget internt och har ett tydligt statement: vänlighet är en superkraft och könsstereotyper är supertråkiga. 

Inledningsvis kommer kläderna att finnas till försäljning online samt i fyra av Kappahls butiker: Nordstan i Göteborg, Drottninggatan i Stockholm, City i Olso samt i Kidsbutiken i Ringen i Stockholm. 

Försäljningsstart är planerad till 9 februari. 

Annons:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...