Kappahl vill växa ytterligare inom barnsegmentet – satsar på nytt varumärke
Kappahl har skördat framgångar med Newbie, det egna varumärket riktat till barn. Nu får det en efterföljare i Minories.
– Kappahl står inför en spännande tillväxtfas, där vi med bland annat Minories vässar vår varumärkesportfölj ytterligare. Det finns en härlig energi i bolaget med proffsiga medarbetare som är duktiga på att utveckla relevanta produkter och att ta fram nya, spännande varumärken, säger Desiré Westerberg i en kommentar.
Varumärket är framtaget internt och har ett tydligt statement: vänlighet är en superkraft och könsstereotyper är supertråkiga.
Inledningsvis kommer kläderna att finnas till försäljning online samt i fyra av Kappahls butiker: Nordstan i Göteborg, Drottninggatan i Stockholm, City i Olso samt i Kidsbutiken i Ringen i Stockholm.
Försäljningsstart är planerad till 9 februari.