Foto: Foto: Stefan Edetoft

Kappahl ser över butiksnätet – ska sälja 30 procent mer per kvadratmeter

Kappahl ska öka försäljningen per kvadratmeter. Detta för att möta den ökade försäljningen online. Nu ses butiksnätet över.
Text: Daniel Norman
Annons:

Olönsamma butiker ska stängas eller byta plats till mer trafikerade områden. De nya butikerna som öppnas kommer att vara mindre än tidigare. 

Det säger Kappahls vd Danny Feltmann i en intervju med nyhetsbyrån Blomberg News. 

Målet är att öka försäljningen per kvadratmeter med 30-35 procent 2019. 

Kappahl är också nöjda med satsningen på Newbie och kan tänka sig fler liknandes satsningar framöver där mindre butiker för fristående varumärken öppnas.

Newbie ska nu lanseras i Storbritannien och Danny Feltman öppnar för att ta konceptet till fler marknader. 

Han berättar också för nyhetsbyrån att Kappahl under hösten kommer att utveckla sin e-handel med click and collect och möjligheten att handla från e-handeln från de fysiska butikerna.  

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...