Kappahl bygger om butiker i högt tempo: ”Optimerar upplevelse och resultat”

Under förra året byggdes elva av Kappahls svenska butiker om. ”Vi räknar med att hålla ett fortsatt högt tempo”, säger Sverigechefen Martin Barden.
Text: Daniel Norman
Annons:

I slutet av förra räkenskapsåret, som för Kappahls del tog slut 31 augusti, hade kedjan 347 butiker på fyra marknader. 

Under räkenskapsåret byggde Kappahl om 23 butiker, i elva av dem krymptes ytan. 

Det här är ett arbete som kedjan kommer att fortsätta. 

I Sverige byggde Kappahl om tio av sina 169 enheter. 

– Vi bygger om med syfte att optimera såväl kundupplevelse som resultat i butik. Detta är inget nytt för oss, vi har ett rikstäckande butiksnät som löpande behöver ses över gällande lokalisering, ytor, konceptuppdateringar och underhåll, säger Martin Barden till Market.  

I drygt 10 procent av de ombyggda butikerna minskades ytan. 

– Vi följer självklar löpande utvecklingen i alla butiker och alla förändringar vi gör syftar till att optimera butikens drift, resultat och upplevelse. 

Som sagt var, arbetet fortsätter. 

– Detta är något vi arbetar med löpande och vi räknar med att hålla ett fortsatt högt tempo i att optimera butiksnätet, säger Martin Barden. 

Planerar ni att bygga om alla svenska butiker? 
– Över tid så är det klar att alla butiker uppdateras och justeras, men ombyggnationer av alla butiker i större omfattning ser vi inte behov av att göra. 

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...