Julas tillväxt i mars – 26 procent högre försäljning: ”Vi gör mycket bra saker”

Jula firar 40 år – och gör det med besked. I mars ökade försäljningen med 26 procent jämfört med samma månad i fjol.
Text: Daniel Norman
Annons:

– Starten på året är lovande och det känns fantastiskt. Vi har fina erbjudanden och en ny slagkraftig marknadsföring som innebär att vi når fram till våra trogna kunder, och även nya kunder, på ett mycket bra sätt, säger ägaren och koncernchef Karl-Johan Blank i en kommentar.

I ett pressmeddelande skriver Jula att det inte bara är mars som haft en stark utveckling, hela första kvartalet har gått bra. Den positiva trenden håller i sig in i april.

– Vi göra mycket bra saker. Förra året hade exempelvis ett stort projekt som handlade om att utveckla driften i våra varuhus. Här har våra engagerade medarbetare gjort ett fantastiskt jobb och vi börjar nu se effekten av detta arbete, säger Julas vd Joachim Frykberg.

I pressmeddelandet konstaterar kedjan att mars i år hade fler försäljningsdagar än i fjol.

Men den främsta orsaken till tillväxten på 26 procent är utvecklingen i jämförbara enheter.

– Vi ser också att vi når nya kundgrupper på webben. Vi når ut bredare på ett bra sätt. Vi har även haft ett bra genomslag i vårt nya kommunikationskoncept, säger Joachim Frykberg.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...