Jula storsatsar på digitala prisetiketter: ”De olika kanalerna börjar flyta ihop”

Jula satsar på digital prisetiketter. ”Nu kan vi sömnlöst möta kundens förväntningar på ett ännu bättre sätt”, säger affärsutvecklingschef Magnus Sigurd.
Annons:
Text: Daniel Norman
Annons:

Jula kommer att installera digitala prisetiketter på sina hyllkanter i alla sina varuhus i Sverige under året.

– Digitaliseringen av våra varuhus går nu in i en ny fas, de digitala etiketterna ger så mycket mer möjligheter än att bara sätta ett digitalt pris. Saker som i den fysiska handeln tidigare inte var möjligt kan vi med digitala prisetiketter göra ganska enkelt. De olika kanalerna börjar flyta ihop, upplevelsen i varuhusen närmar sig nu upplevelsen på webben, säger Magnus Sigurd

Han ser flera fördelar.

– Vi vet att vi alltid kommer att ha rätt pris på alla våra produkter på samtliga plattformar. Saldo och inventering säkerställs enklare, och produkter finns alltid på rätt plats. Vi får helt enkelt en högre kvalité i vårt totala erbjudande.

2020 får även varuhuset i Norge och Polen digitala prisetiketter.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...