Jubel hos Elgiganten – kundklubben har passerat två miljoner medlemmar

Elgiganten jublar! Kedjans kundklubb har passerat två miljoner medlemmar. ”Den absolut största faktorn till att vi lyckats är medarbetarna i varuhusen och butikerna”, säger marknads- och e-handelschef Camilla Everberg.
Annons:
Text: Daniel Norman
Annons:

I oktober 2016 lanserade Elgiganten sin kundklubb.

Nu – fyra år senare – har kedjan rekryterat två miljoner medlemmar till den.

– Två miljoner kundklubbsmedlemmar är ett resultat av ett gemensamt och målinriktat arbete, den absolut största faktorn till att vi lyckats är medarbetarna i varuhusen och butikerna. Utan deras engagemang för kundklubben och deras förmåga att förklara för våra kunder vad ett sådant medlemskap innebär, skulle två miljoner inte vara möjligt, säger Camilla Everberg i en kommentar.

Hon säger att kedjans CRM-satsning gett Elgiganten värdefull kunskap om sina kunder.

– Vi är nu bättre rustade för att ge relevant innehåll och mer information om produkter som efterfrågas av våra kunder. Att vi nu kan säkerställa en ännu bättre kundupplevelse och samtidigt bygga lojalitet gynnar både våra kunder och företaget i sin helhet.

Mycket arbete har lagts ned för att kundklubben ska sticka ut från mängden.

– Vårt fokus med kundklubben är att belöna våra mest lojala kunder och inspirera dom till att få ut mer av sina hemelektroniksprodukter. Vi kommer fortsätta att lansera unika fördelar och event för våra kundklubbsmedlemmar, vår resa har bara börjat, säger CRM-chefen Jimmie Pettersson.

I helgen firar kedjan med sina klubbmedlemmar genom fina erbjudanden i butik.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...