Jotex breda satsning – kliver in på fyra marknader i Europa: ”Viktigt steg”

Jotex ska erövra Europa och börjar med Tyskland, Holland och Belgien i slutet av året. ”Vi har tydliga indikationer på att det finns en efterfrågan på flera europeiska marknader”, säger Peter Keerberg, vd på Jotex, som nu söker medarbetare med de aktuella språkkunskaperna.
Annons:
Text: Marie Hillblom
Annons:

Under 2019 började Jotex sälja sina heminredningsprodukter i Europa tillsammans onlinebaserade Westwing.

– Det har varit ett trevligt första år och Europa känns som en trevlig marknad, förklarade Peter Keerberg i en stor intervju med Market i början av året och sa att är Jotex redo att gå utanför Skandinavien med sitt eget varumärke som ledstjärna.

– Samarbetet med Westwing har gett tillförlit att planera för en expansion i Europa med vårt eget varumärke, sa han då.

Och nu deklarerar Ellos Group, där Jotex ingår, att Europasatsningen tar fart. Jotex blir först ut och lanseras i Tyskland, Holland och Belgien i slutet av året och i Polen i början av 2021. Planen är sedan att fortsätta expansionen i Europa.

– Det känns extra roligt att Europasatsningen också innebär att Jotex söker nya medarbetare, med bakgrund inom mode- och heminredning och med lokala språkkunskaper, säger Peter Keerberg.

Ellos Group gör Europasatsningen med sin skalbara affärsmodell och e-handelsplattform.

– Det känns väldigt spännande att nu lansera Jotex fullt ut i Europa. Att i egen regi lansera våra egna varumärken utanför Norden är ett viktigt steg i Ellos Groups strategi. Med vår skalbara modell, samma kommersiella plan, onlinebutik och unika sortiment kan vi med relativt enkla medel expandera på ytterligare marknader och lägga till ytterligare varumärken i Europa, säger Hans Ohlsson, vd för Ellos Group.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...