Jollyroom debuterar som fysisk butik – fokuserar på gravida och nya föräldrar

E-handlaren Jollyroom har öppnat sin första fysiska butik. I butiken läggs större fokus på personlig hjälp och guidning till gravida och nyblivna föräldrar.
Annons:
Text: Helen Preutz
Annons:

I tisdags öppnade e-handlaren Jollyroom sin första fysiska butik med namnet Jollyroom Baby på Kungsgatan i centrala Göteborg. 

En del av butikens sortiment kommer att kunna köpas över disk, medan andra varor måste beställas och skickas hem till kunden – detta för att den fysiska butiken ska kunna erbjuda ett heltäckande sortiment och hålla samma priser som på nätet.

I sortimentet ligger fokus på babyprodukter från en rad olika varumärken.

Under sina tio år som e-handlare har Jollyroom identifierat en stor efterfrågan på service hos kunderna. Därför tror  arknadschefen Frida Ekholm att butiken kommer att fylla en viktig funktion.

– Vi vet också att man som gravid eller nybliven förälder har ett större behov av att få personlig hjälp och guidning av vilka produkter som passar just deras behov. Så den kunden kommer vi att ha fokus på i vår första fysiska butik.

Jollyroom startades 2010 och omsatte 1,4 miljarder kronor 2018. Enligt bolaget själva är det Nordens största aktör inom baby- och barnprodukter. 

- Jollyroom som grundidé bygger mycket på att komma i kontakt med familjen redan i gravidfasen, och sedan följa med dem hela vägen upp till att barnet är runt 12 år genom att erbjuda det barnfamiljen behöver i alla faser, säger Frida Ekholm.

 

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...