Foto: Daniel Norman

Intersports facit – 70 procent hämtar i butik: ”Snabbare och smidigare”

70 procent av Intersports e-handeskunder väljer att hämta varorna i butik. ”Snabbare, smidigare och hållbarare”, säger retailchefen Jesper Nordin. En viktig del i kedjans ambition att vara nummer ett när det kommer till omni inom sporthandeln.
Annons:

Intersport vill vara den ledande omnikanalaktör inom sporthandeln i Sverige.

– Vi jobbar aktivt med nya lösningar och interaktiv utveckling för att skapa en sömlös köpupplevelse mellan alla försäljningskanaler, Johan Lidenmark, digital chef för Intersport.

Hämta i butik för e-handelskunder har snabbt blivit ett populärt alternativ.
70 procent väljer det.

Intersport erbjuder också boka & hämta vilket innebär att kunden kan reservera en produkt i butiken, något många uppskattar.

– Det är ett snabbare, smidigare och mer hållbart alternativ som dessutom ger kunderna möjlighet att klämma och känna på produkterna innan köp, säger Jesper Nordin.

I mars lanserade Intersport ett nytt butikskoncept som ytterligare ska stärka kedjans position som omnikanalaktör.

– I vårt nya koncept står kunskap, service och det digitala i centrum och kunden ska aldrig behöva gå tomhänt ut från en butik. Det är en köpupplevelse och ett kundbemötande i världsklass, säger Jesper Nordin.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...