Foto: Kalle Östgren

Intersport lanserar nytt koncept – öppnar testbutik för omnikanalhandel

I dag går startskottet för Intersports nya butikskoncept. ”Här syr vi ihop digital och fysisk handel”, säger vd Marcus Wibergh till Market.
Text: Kalle Östgren
Annons:

Sammankoppling mellan e-handel och fysisk butik, ett mer överskådligt kundvarv och flexibilitet på en liten yta.

Det är grundtankarna i Intersports nya butikskoncept.

I dag lanseras ”testlabbet” i kedjans ombyggda butik i Fältöversten i centrala Stockholm.

– Nu kan vi fokusera mer på service och inspiration på en mindre yta, säger Marcus Wibergh.

Intersports vd Marcus Wibergh.

Ett av de nya inslagen är en ”serviceyta”, där kunderna kan hämta ut onlinebeställninger, prova direkt i provrum intill och lösa byten och returer direkt.

Personalen har utbildats i specialanpassade plattor som de bär med sig i butiken.

– Med det nya konceptet ska kunden kunna avsluta allt på plats och slippa gå till en annan butik bara för att rätt storlek inte fanns i butiken. Nu kan vi visa hela sortimentet digitalt och direkt göra en onlinebeställning med snabb hemleverans. Vi ska aldrig behöva säga nej till en affär, säger driftschefen Jesper Nordin.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...