Influencern lanserar egen e-handel: ”Skrubbat mig fram till resultatet”

Influencern Margaux Dietz lanserar sitt eget e-handelsbolag, X by Margaux. Efter två år av produktutveckling släpps nu resultatet.
Annons:
Text: Julia Forsberg
Annons:

Entreprenören och influencern Margaux Dietz har över 300 000 prenumeranter på Youtube.

Enligt Medieakademins maktbarometer är hon dessutom en av landets mäktigaste på Instagram.

Nu lanserar hon sitt eget e-handelsbolag, X by Margaux. Arbetet med att utveckla produkterna till Margaux Dietz nya livsstilsvarumärke har pågått under två års tid.

– Jag har jobbat så hårt med detta och är stolt över att äntligen kunna lansera mitt eget livsstilsvarumärke. Jag har brainstormat, doftat, smörjt och skrubbat mig fram till resultatet och är så taggad på att äntligen kunna lansera X by Margaux, säger Margaux Dietz i ett pressmeddelande.

Produktserien är vegansk och producerad i Sverige.

Inspirationen till produkterna kommer från den relation som influencern har till sina följare. Med produkterna vill Margaux Dietz förmedla sin positiva livssyn och lekfullhet.

Utvecklingen av produkterna har skett i samarbete med experter inom detaljhandel, hudvård och doftsättning.

I dag släpps de första produkterna från X by Margaux som kommer att säljas hos återförsäljare på nätet.

De första produkterna som lanseras är duschtvål, handkräm och deodorant. Under hösten kommer flera produkter att släppas löpande.

Annons:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...