Indiska siktar högt med nya kundklubben – ska bli världens mest personliga

När Indiska lanserar en ny kundklubb lägger kedjan ribban högt. ”Att bli världens mest personliga är ambitiöst men visar också vad vi som företag värdesätter”, e-handelschefen André Lago.
Annons:
Text: Daniel Norman
Annons:

Den nya kundklubben, My Indiska, ersätter den tidigare satsningen Lovers & Likers.

– Vi har lyssnat på våra kunder och medlemmar för att förstå vad de önskar få ut av kundklubben, säger André Lago i en kommentar.

I den nya klubben jobbar Indiska med en medlemsstege i tre nivåer. Förutom att samla poäng för sina inköp och få bonuscheckar kommer kunderna, beroende på nivå, att få andra mervärden som att bli inbjudna till event.

– Vi strävar efter att bli allt mer personliga i vår kontakt med kunden och My Indiska möjliggör det för oss, säger André Lago.

Som ett led i det kommer klubbmedlemmarna, när de besöker någon av Indiskas butiker, välkomnas med en kopp te.

Under hösten kommer ytterligare mervärden läggas till för medlemmarna. De kommer kunna utnyttja tjänsten click & collect gratis samt få sina kvitton digitalt.

– Att bli världens mest personliga kundklubb är ambitiöst men det visar också vad vi som företag värdesätter, god service och fokus på det personliga mötet. Att vi samtidigt blir mer digital är ingen motsägelse utan ett medel för att samtidigt öka servicegraden åt våra kunder, säger Andé Lago.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...