Foto: Miriam Järlesjö

Indiska har kapat spårvagn – för att locka fler till butikerna: ”Haja till”

Indiska vill locka fler till sina fysiska butiker. Nu har kedjan kapat en spårvagn i Stockholm och tapetserat den. ”Vi behöver nå ut mer med nya Indiska”, säger marknadschefen Maria Backlund.
Text: Daniel Norman
Annons:

Sommaren 2019 har varit utmanande för Indiska.

– Sortimentet har mottagits bra, men kunderna har inte kommit in i våra butiker i samma utsträckning. Vi ser dock en fortsatt ökning av vår e-handel, vilket är positivt. Utmaningen just nu ligger i att driva trafik till våra fysiska butiker, säger Maria Backlund till Market.

Som ett led i det har kedjan folieraten spårvagn i Stockholm, linje 7 som går mellan T-centralen och Djurgården, under tre veckor.

– Vi har under de senaste veckorna gjort en stor satsning på tre av våra Stockholmsbutiker samt att vi öppnat en helt ny butik i Åhléns på Fridhemsplan. I och med den här satsningen slår vi upp portarna till nya Indiska och ett nytt butikskoncept. Vi vill att stockholmarna ska haja till när de ser spårvagnen och tänka: ”Vad är det som händer på Indiska”.

Maria Backlund berättar att det handmålade mönstret som syns på spårvagnen även återfinns på tapeter i det nya konceptet. 

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...