Indiska förstärker med digital kompetens: ”Kritiskt för vår fortsatta utveckling”

Indiska förstärker teamet. Maria Backlund blir ny marknadschef och André Lago ny e-handelschef.
Text: Daniel Norman
Annons:

– Vi är väldigt glada över att välkomna både Maria och André till Indiska. Digital kompetens, inom både marknadsföring och e-commerce, är kritiskt för Indiskas fortsatta utveckling, säger vd Karin Lindahl i en kommentar.

Maria Backlund kommer närmast från jobbet som marknadschef för EF Education First. Innan dess har hon haft flera olika roller inom företaget, placerad både i Sverige och Italien. Hon har också en bakgrund från byråsidan där hon bland annat varit kundansvarig på en digital marknadsbyrå i Milano.

– Retailbranschen har stora utvecklingsmöjligheter digital och min målsättning är att Indiska ska ligga i framkant med en stark onlinestrategi. Jag ser stor potential i kombinationen varumärkesbyggande kommunikation och rena försäljningsdrivande strategier, både digitalt och i butik, säger hon.

André Lago kommer närmast från den e-handelsnischade teknikleverantören Ve global, där han varit nordisk chef och sedan jobbat med affärsutveckling. Han har en lång erfarenhet av e-handel, både genom egen verksamhet och som anställd.

– Indiska är mitt uppe i en omfattande förändringsresa och det är en spännande utmaning att nu försöka ta e-handelssatsningen till nästa nivå, säger han. 

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...