Foto: Pressbild/Ikea

Ikeas kändisdesigner skapar attraktiv andrahandsmarknad

Heminredningsjätten Ikea skapar hysteri när designern Virgil Abloh nu släpper sin kollektion i sex av de svenska varuhusen.
Annons:
Text: Marie Hillblom
Annons:

När Ikea i Kungens Kurva slog upp portarna på fredagsmorgonen hade vissa av de hugade designköparna redan köat i 38 timmar för att få fatt i prylar.

Redan nu, på fredag eftermiddag, finns produkter från kollektionen upplagda i Facebookgrupper till ett klart högre pris än vad varuhusen säljer dem för.

Virgil Abloh är kreativ direktör för Louis Vuittons herrmode och har grundat steetwearmärket Off-White.

Samarbetet är det andra mellan modeskaparen och Ikea. I våras släpptes en matta som var signerad Virgil Abloh. Den här gången finns 15 objekt i kollektionen, allt från verktygslåda till påslakan och väggklockor. Ikeas vilja är att kollektionen, som heter Markerad, ska göra ett statement i människors första hem.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...