Ikea fortsätter sin citysatsning –här tar möbeljätten nästa steg

Ikea fortsätter sin satsning på citybutiker. Den franska och den ryska huvudstaden står på tur. ”Butiken i Paris är ett unikt projekt”, säger Walter Kadnar, vd för Ikea i Frankrike.
Text: Daniel Norman
Annons:

I maj öppnar varuhuset i Paris. Invånarna i den franska huvudstaden har varit med och utformat citybutiken.

På en yta av 5 400 kvadratmeter ska besökarna till exempel kunna få förslag på lösningar för mindre lägenheter, delta i workshop eller äta lunch.

Sortimentet presenteras digitalt och på plats ska kunderna kunna boka rådgivning från inredningsarkitekturer.

– Butiken i Paris är ett unikt projekt i Frankrike och världen, utvecklat för att specifikt möta behoven hos stadens invånare. Det är ett perfekt sätt att komma närmare våra kunder genom att bli mer tillgängliga, praktiska och hållbara. Vi har lagt in all vår energi och passion för att den nya butiken ska överträffa våra kunders förväntningar, säger Walter Kadnar i en kommentar.

I Moskva öppnar Ikea i det centralt belägna köpcentrumet Aviapark.

Ytan blir 7 700 kvadratmeter stor och ska inrymma alla heminredningsområden som ett traditionell Ikea-varuhus gör.

Öppning sker under sommaren.

Satsningen på citybutiker är ett sätt för Ikea att komma närmare sina kunder och göra sig mer tillgänglig.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...