Icona Pop tar partyt till Gina Tricot – duon designar kollektion för kedjan”

Party blir höstens tema hos Gina Tricot. Elektropopduon Icona Pop har designat en kollektion för kedjan. Disco, glitter och girlpower är ledord. ”En dröm”, säger de själva.
Text: Daniel Norman
Annons:

Icona Pop tog världen med storm med sin megahit I lovet it. Förra året medverkade de i TV4:s tittarsuccé Så mycket bättre. Nu har tjejerna designat en kollektion för Gina Tricot. 

– Det är en stark kollektion med mycket partykänsla och coola powerlooks. Viktigt för oss är att hitta samarbetspartners som vi kan känna oss förenade med. Caroline och Aino är två grymma världsartister och fantastiska förebilder som delar våra värderingar kring female empowering. Vi älskar deras energi och starka självförtroende på scen, dessutom har de en skön stil som verkligen linjerar med vårt varumärke. Med Icona Pop fann vi en perfect match, säger varumärkeschefen Anna Appelqvist. 

Disco, glitter, power och rock 'n' roll utlovas. 

– Samarbetet med Gina Tricot har varit en ren dröm! Vi har, från början till slut, fått vara med och skapa plaggen som vi saknat i våra garderober. Hela den kreativa processen med att ta fram powerkollektionen har varit en jätterolig och inspirerande resa. Samtidigt har vi lärt oss massor om allt från material till passform som vi inte hade en aning om. Vi testade oss fram och är så glada över resultatet. Vi känner oss superstolta och älskar alla plaggen! Ska bli så kul att se hur alla väljer att styla dem. Hela kollektionen andas fest, precis det vi tycker att man behöver i höstmörkret, säger Caroline och Aino från Icona Pop.

Tjejerna frontar själva kampanjen själva och i kampanjfilmen dansar de till sin nya låt Rhythm in my blood. Kläderna kommer att finnas till försäljning i utvalda butiker och online från 25 oktober. 

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...