Ica tappar marknadsdirektör – efter mindre än ett år: ”Förändrat rollen”

Gunilla Asker lämnar Ica Sverige och rollen som marknadsdirektör efter mindre än ett år. ”Vi har konstaterat att rollen inte längre överensstämmer lika tydligt med min profil som tidigare”, säger hon.
Text: Daniel Norman
Annons:

I augusti förra året meddelande Ica att Gunilla Asker efterträder Mats Liedholm som marknadsdirektör för Ica Sverige. Hon tillträdde under hösten.

Men i augusti lämnar hon bolaget.

– Under mitt år på Ica har jag haft förmånen att jobba med Icas omfattande förändringsarbete, det som kommer att utveckla Ica mycket framgångsrikt. I detta arbete har jag också medverkat till att utveckla och förändra marknadsdirektörsrollen, på ett sätt som är det bästa för Ica. Samtidigt har jag i samråd med Anders Svensson (Ica Sveriges vd red. anm.) nu konstaterat att rollen inte längre överensstämmer lika tydligt med min profil som tidigare, säger hon i en kommentar.

Josefin Lundmark, chef för varumärke och media, och Joakim Bengtsson, chef för marknadskommunikation, kommer att ta över hennes arbetsuppgifter i avvaktan på att en ny marknadsdirektör rekryterats.

– Det är tråkigt att Gunilla Asker slutar på ICA. Jag hade sett fram emot att jobba tillsammans med henne de kommande åren och beklagar att så inte blir fallet. Gunilla har bland annat bidragit med sin stora erfarenhet och givit oss många nya insikter i samband med det förändringsarbete som vi nu genomför, säger Anders Svensson.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...