I morgon lanseras H&M:s nya varumärke – då kan du börja handla från Afound online

I morgon är det dags, då lanseras H&M:s nya varumärke Afound, ett ”style and deal hunting paradise” enligt dem själva. Market kan nu avslöjar när sajten respektive den första butiken öppnar.
Text: Daniel Norman
Annons:

Den som passerat butikslokalen på Drottninggatan har sett att det rått bråda dagar där. Hantverkare har jobbat febrilt med att få ordning på det som ska bli Afounds första butik. Har man haft tur har man kunnat skymta lite av vad som väntar där inne. 

Butiken på Drottninggatan blir 450 kvadratmeter stor, fördelat på två våningar. 

– Vår vision är att bli ett “style and deal hunting paradise” genom att göra off-price till något man inte sett tidigare. Vi ska lyfta shoppingupplevelsen inom detta segment genom mixen av  allt från premium-varumärken, till vintage/second hand, till klassiker och highstreet-varumärken, har Afound-chefen Fredrik Svartling tidigare sagt till Market. 

I flera andra medier har H&M berättat att 30  procent av sortimentet är modekoncernens egna varumärken. Det kommer att  finnas kläder från ett 100-tal varumärken till försäljning, bland annat Filippa K, Whyred, Stella McCartney, Céline, Dagmar och JW Anderson. Priserna är nedsatta med mellan 30-70 procent. 

I morgon är det alltså dags för lansering. 

– Drottninggatan-butiken öppnar klockan 11 i morgon, och online lanseras klockan 10, säger Ulrica Bogh-Lind, pressansvarig för Afound, till Market. 

Butiken på Södergatan i Malmö öppnar på lördag klockan 11.

Ytterligare fyra lägen är klara: Skärholmens centrum i Stockholm, Kista galleria i Stockholm, Östra hamngatan i Göteborg och C4 shopping i Kristianstad. 

Till en början kommer den digitala marknadsplatsen enbart att vara öppen för svenska kunder. För Dagens Industri avslöjade Fredrik Svartling nyligen att man satsar på att expandera ut i Europa under 2019, inledningsvis till norra Europa. 

Samma ämne:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...