I dag öppnar Afound – så är butiken uppbyggd: ”En marketplace och en supermarket”

I dag öppnar den första Afound-butiken på Drottninggatan i Stockholm. ”Det är såklart en fantastisk känsla”, säger vd Fredrik Svartling. Här berättar han mer om butiken.
Text: Daniel Norman
Annons:

Butiken är 450 kvadratmeter stor fördelat på två plan. 

– Den är uppdelad i två delar som vi kallar marketspace och supermarket, berättar Fredrik Svartling för Market. 

Marketplacedelen beskriver han som ett inbjudningskort för kunden. 

– Där visar vi både på inspiration och förslag till stilar på ett engagerande sätt. Man kan jämföra med en departmentsida online. 

I supermarketdelen ska det vara enkelt för kunden att hitta det den söker. 

– Där jobbar vi mer uppdaterat på produktkategorier men också där med inspirativa delar. Linkande hur man till exempel jobbar med produktlistning online, säger Fredrik Svartling. 

Kommer alla butiker att se likanadan ut? 
– Grundkonceptet för butikerna kommer se likadant ut, och vad som kommer skilja sig åt är snarare produktutbudet. Vi vil jobba med lokala spännande deals och ett sortiment som känns relevant för våra kunder.

 

Så här ser det ut inne i den första Afound-butiken. Alla enheter kommer att byggas upp på samma sätt.

På Afound.com ska kunden kunna inspireras och enkelt hitta det den söker. 

– Vi kommer att jobba mycket med editorials, style guides och shop the styles for inspiration och så vidare, berättar Fredrik Svartling. 

De fysiska butikerna och e-handeln är lika viktiga och ska komplettera varandra. 

Som Market kunde berätta om i går kommer förutom H&M:s egna ett hundratal andra varumärken att finnas till försäljning. 

– Vårt erbjudande består i dag utav dam, herr samt inredning och livsstil. Barn kommer också inom kort, säger Fredrik Svartling.  

Samma ämne:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...