Hon ska vässa Lindex kundupplevelse: ”Mer än bara shopping”

Lindex vill skapa en mer enhetlig varumärkesupplevelse i alla kanaler. Därför tillsätter kedjan en kreativ chef och värvar Marie Paulsson som tidigare jobbat inom Monki och Björn Borg.
Annons:
Text: Daniel Norman
Annons:

– Maries roll handlar om att vara en lyhörd kreativ coach för både sortiment och kommunikation och därigenom aktivt bidra i vår fortsatta utveckling av Lindex som starkt globalt modevarumärke, säger Henrik Sörstedt, chef för kundupplevelsen på Lindex.

Rekryteringen är ett led i Lindex arbete för att skapa en mer enhetlig varumärkesupplevelse i alla kanaler och vässa kundupplevelsen ytterligare.

Marie Paulsson är medgrundare till John Sterner och har haft ledande kreativa roller inom bland annat Monki, Björn Borg och Poc Sports.

– Jag ser jättemycket fram emot att få jobba med att stärka kvinnor genom hela deras livsresa och tillsammans med Lindex kreativa team utveckla och renodla Lindex koncept och varumärke. Modeföretaget befinner sig på en spännande resa och jag ser fram emot att få vara med och skapa en inspirerande destination som är mer än bara shopping, säger hon i en kommentar.

Samma ämne:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...