Hon ska lyfta Indiskas varumärke – hämtar kreativ ledare från sminkjätte

Kristina Backlund lämnar jobbet som global kreativ chef för sminkjätten Oriflame för att bli egen företagare. Hennes första uppdrag: förstärka Indiskas varumärke.
Text: Daniel Norman
Annons:

– Indiska är ett varumärke som ligger mig varmt om hjärtat och det är en ynnest att få jobba med Karin Lindahl och hennes fantastiska team, säger Kristina Backlund i en kommentar. 

På konsultbasis tar hon sig an rollen som kreativ ledare för kedjan. I hennes uppdrag ingår att finslipa på varumärkesplattformen, förbättra kundupplevelsen och hjälpa Indiska att hitta tillbaka till sina rötter. 

Kristina Backlund har varit global kreativ chef för Oriflame sedan 2014. 

– Oriflame är tveklöst ett av de mest spännande internationella företagen i Sverige, med närvaro i över 60 länder. Min tid på företaget har varit otroligt lärorik och nu kan jag också konstatera att jag har maxat mitt avtryck på organisationen. Nu är jag redo att växa med nya utmaningar, säger hon. 

Hon lämnar Oriflame i april. 

Samma ämne:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...