Hon ska jaga nya inkomstkällor för Gina Tricot: ”Ser att denna del växer”

Gina Tricot vill sätta ett större fokus på nya affärer. Den tidigare varumärkeschefen ska leda arbetet. ”Vi vill särskilja och prioritera”, säger Anna Appelqvist.
Annons:
Text: Daniel Norman
Annons:

Hitta nya affärsmöjligheter och se till att Gina Tricot fortsätter att vara innovativt.

Det blir Anna Appeqvist fokus i den nya rollen som chef för nya affärer.

– Jag har parallellt med min tidigare roll som brand director jobbat med affärsutveckling för hela Gina Tricot och lett arbetet med att skapa nya framtida inkomstkällor för företaget. Vi ser att denna del växer och intresset att förflytta Gina Tricot och dess affärsmodell ligger i linje med företaget framtida strategi, säger Anna Appelqvist till Market.

Så arbetsuppgifterna är egentligen inte nya för henne.

– Jag har hela tiden jobbat med innovation och har egentligen hela tiden ansvarat för new business. Enda skillnaden nu är att denna del av företaget växer så mycket att vi vill särskilja, prioritera och fokusera ytterligare på det.

Anna Appelqvist ska hitta nya affärsmöjligheter både inom befintliga och nya områden.

– Jag kommer att fortsätta driva våra collaborations med andra varumärken som varit mycket lyckosamt för oss. Det händer så mycket spännande på marknaden och vi är genuint intresserade av vår kund, vad och hur hon vill handla i morgon och de olika nya områden som kan tillkomma till vår befintliga affärsmodell.

– Det handlar mycket om att se nya möjligheter för oss som bolag att skapa inkomster inom.

Vilka möjligheter ser du framöver?
– Vi har sedan två år jobbat med att integrera wholesale på Gina Tricot och har fått oerhört positiv respons. Vi kommer att fortsätta utveckla detta med världen som arbetsfält. Vi vill fortsätta prova nya affärsområdet och utveckla dem, senaste tillskottet är Gina Tricot Mini. Vi har också flera pågående utvecklingsområden inom hållbarhet, säger Anna Appelqvist.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...