Hon ska göra Twilfit tydligare

Kajsa Claesson tar med sig erfarenheterna från sportbranschen och kliver in som ny vd på Twilfit med en tydlig agenda. ”Upplevelsen i butikerna ska bli bättre.”
Text: Kalle Östgren
Annons:

I går startade Kajsa Claesson på sitt nya jobb som vd för Twilfit.

Hon kommer närmast från befattningen som försäljningsdirektör på Stadium. I sitt nya arbete på Twilfit kombinerar hon till en början vd-skapet med rollen som försäljningschef.

– Det är ett väldigt bra sätt att lära känna företaget. Jag kommer från säljsidan, är trygg i de delarna och kommer under den första tiden att jobba hårt för att besöka butiker, prata med personal och möta kunder.

Varför tog du vd-jobbet?
– Det är ett spännande företag med ett starkt varumärke och en lång historia. Twilfit har potential och det finns en del att utveckla.

Vilka är de viktigaste punkterna du vill fokusera på?
– Varumärket behöver bli tydligare och jag kommer att jobba en hel del med butikerna. Upplevelsen ska bli bättre, det skiljer i ålder mellan många av Twilfits butiker och det är viktigt att alla butiker levererar samma upplevelse. Jag vill också skapa större kundfokus i alla delar.

Vilka är de viktigaste erfarenheterna du tar med dig från Stadium?
– Hur viktigt det är att lyssna på kunden och att som chef verkligen vara ute i butik, att lyssna och sedan jobba med ständig förbättring.

Hur är känslan så här andra dagen på nya jobbet?
– Det känns väldigt positivt. Kedjan har gjort en resa och kämpat med lönsamheten, nu är man på rätt väg. Twilfit ska växa framöver, vi öppnade nyligen i Nordby och är på jakt efter nya butikslägen.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...