Hon ska göra Cdon stora på leksaker: ”Kommer att vara ovärderligt”

Cdon ska växa inom kategorin leksaker. Nu tar de influencern Margaux Dietz till hjälp. ”Att ha en direktlina till hennes följare kommer att vara ovärderligt i vårt arbete”, säger marknadschef Henrik Jarl.
Annons:
Text: Daniel Norman
Annons:

För en månad sedan kunde Market berätta att Cdon gör en satsning på leksaker.

För att uppmärksamma konsumenterna på sitt breda sortiment inleds ett samarbete med Margaux Dietz.

Som influencer har hon 300 000 följare på Youtube och har raknats som en av Sveriges 30 mest mäktiga på Instagram av Medieakademin.

– Som e-handlare utformar man generellt sitt utbud baserat på mängder av parametrar, såsom data och insikter – men att ta hjälp av en trovärdig influerares befintliga följarskara är något nytt – i alla fall för oss. Att ha en direktlina till Margaux följare kommer att vara ovärderligt i vårt arbete med att stärka leksakssortimentet, säger Henrik Jarl i en kommentar.  

Cdon kommer att vara en återkommande samarbetspartner i Margaux Dietz kanaler under året. Inledningsvis har hon satt fokus på smarta leksaker.

– Jag har med omsorg valt leksaker till min son Arnold, med stort fokus på saker som ska stimulera hans sinnen och utveckla hans förmåga att kommunicera och lära sig nya saker. Mina följare frågar ofta hur jag resonerar kring val av leksaker till honom, så det känns klockrent att utforma det här samarbetet utifrån dessa insikter, säger hon.

Samarbetet lanserar i dag, 20 maj.

Annons:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...