Hon håller i pennan när Odd Molly skakar liv i det svenska modevarumärket

Nu skakar Odd Molly nytt liv i det svenska modevarumärket Hunkydory. I augusti är det nylansering. Charlotte Simonsbacka kommer att rita den första kollektionen.
Annons:
Text: Daniel Norman
Annons:

Som Market berättat tidigare vill Odd Molly skaka liv i det svenska modevarumärket Hunkydory, som försattes i konkurs i slutet av 2018.

Till hösten ska nylanseringen ske, nu börjar planerna ta form.

För att skilja varumärket från Odd Molly har Charlotte Simonsbacka plockats in som designer för den första kollektionen.

Tidigare har hon bland annat varit verksam på Nina Ricci och på Plein Sud i Paris samt inom flera bolag på den svenska markanden.

– Jag har alltid älskat Hunkydory. Det är både spännande och kul att få förvalta ett så fint varumärke, säger hon i sin kommentar.

Kollektionen släpps i augusti. Redan i vår börjar den säljas in hos olika återförsäljare.

För det arbetet har Odd Mollys säljorganisation förstärkts med Evelina Thorell, som tidigare arbetat inom Tiger of Sweden.

2017 fanns Hunkydory hos 400 stycken på tio olika marknader.

– Vi ser en stor potential för varumärket, säger Jennie Högstedt Björk.

Samma ämne:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...