Hon får nyckelroll när Bygma växlar upp marknadsarbetet

Bygma har målet klart – de ska bli en av de tre största aktörerna inom byggmaterialhandeln. Där blir den nya marknadschefen Ulrika Berg en viktig pusselbit.
Annons:
Text: Daniel Norman
Annons:

– Vi är mycket nöjda med att välkomna Ulrika Berg som vår marknadschef. Intresset för tjänsten har varit stort men vi har i urvalsprocessen funnit Ulrika som utomordentligt kompetent med en strategisk höjd och en affärsmässighet som kommer att bidra starkt till vår affär. Bygma står i begrepp att växla upp marknadsarbetet och Ulrika är rätt person att leda och utveckla det arbetet, säger vd Peter Lindström.

Ulrika Lindström har en bred bakgrund inom marknadsföring och kommunikation.

Närmast kommer hon från färgleverantören Tikkurila Sverige där hon varit skandinavisk marknadsdirektör.

Tidigare har hon arbetat inom Fastighetsbyrån, Hemnet och Tv4.

– Jag ser fram emot att bidra till den spännande tillväxtresa som Bygma befinner sig i med målsättningen att bli ena v de tre största aktörerna på den svenska marknaden för byggmaterial, säger hon i en kommentar.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...