Hon blir Gina Tricots nya marknadsdirektör: ”Befinner sig i en spännande förändringsresa”

Liza Manestam blir ny marknadsdirektör för Gina Tricot. Hon kommer närmast från motsvarande position hos den amerikanska glasögontillverkaren Marchon.
Text: Daniel Norman
Annons:

– Gina Trico är ett unikt företag som befinner sig i en spännande förändringsresa mot den nya tidens handel. Jag ser fram emot att, tillsammans med mina nya kollegor, få fortsätta göra en inspirerande och innovativ kommunikation med kundupplevelsen i fokus, säger Liza Manestam i en kommentar. 

Närmast kommer hon från den amerikanska glasögontillverkaren Marchon där hon var nordiska marknadschef. Gina Tricot skriver i ett pressmeddelande att Liza Manestam har en lång erfarenhet med arbete inom marknad och kommunikation där hon lett flera varumärken genom stora förändringsprocesser

– Vi är glada att ha Liza Manestam onboard i teamet. På Gina Tricot finns det mycket energi, driv och nytänk. Det finns mycket att hittills vara stolta över och vi har många spännande projekt i pipelinen där hon kommer att tillföra mycket för oss, säger vd Magnus Månsson.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...