Hon återvänder till Specsavers – med uppdrag att bygga varumärket

Maria Alexandersson återvänder till Specsavers för att bli ny marknadschef. ”Hon blir viktig i vårt arbete med att bygga Specsavers varumärkesstrategi”, säger Sverige-vd:n Marita Bertilson.
Annons:
Text: Daniel Norman
Annons:

Maria Alexandersson blir ny marknadschef för Specsavers i Sverige. 

– Jag är mycket glad över att välkomna Maria Alexandersson åter till Specsavers. Hon blir nu viktig i vårt arbete med att bygga Specsavers varumärkesstrategi. Med hennes samlade erfarenheter och kompetens tillsätter vi detta uppdrag att leda vår marknadskommunikation mot nya framgångar, säger Marita Bertilson i en kommentar. 

Bolaget är inte nytt för henne. 2011–2016 arbetade hon inom Specsavers där hon hade flera ledande roller inom marknadsföring. 

Närmast kommer hon från jobbet som marknadschef för Wolters Kluwer AB. Tidigare har hon även arbetat inom Abba Seafood. 

– Specsavers är ett starkt varumärke med stor potential. Jag ser mycket fram emot att vara delaktig i bolagets kommande framgångar tillsammans med mina nya kollegor, säger Maria Alexandersson i en kommentar. 

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...