Foto: Foto: Björn Borg

Hon är årets marknadschef

Lina Söderqvist på Björn Borg tar hem titeln Årets marknadschef. ”Har lyckats blåsa nytt liv i ett klassiskt varumärke."
Text: Kalle Östgren
Annons:

De satt i juryn

Juryn bestod i år av Dagens Medias chefredaktör Fredrik Svedjetun, Marianne Djudic på Taste PR, Fredrik Eriksson på mediebyrån PHD och Årets marknadschef 2013, Claes Dahlén på MR Green. I juryn satt även Anna Jeppsson Blomberg på Kimm och Anna Sjöberg på Det. Ordförande för juryn är Sveriges Marknadsförbunds vd Francesca O'Brien.

De övriga finalisterna i tävlingen var Thommy Bindefeld, Svenskt Tenn, Carina Herly, Taxi Stockholm, Jonas Eklöf, Samsung Electronics och Agneta Filén, Umeå Energi.

Lina Söderqvist, som har arbetat på Björn Borg sedan 2011, är Årets marknadschef.

Bakom utmärkelsen ligger Marknadsföreningen i Stockholm och Sveriges Marknadsförbund. Priset delades ut under Tendensdagen i går.

Årets marknadschef bygger på fem kriterier: Affärsresultat, ledarskap, personlig prestation, företagets varumärke samt etik och moral.

Så här lyder motiveringen:

"Med nytänkande, tydlighet och iögonfallande kampanjer har vår vinnare lyckats blåsa nytt liv i ett klassiskt varumärke, trots en begränsad budget. Att allt arbete genomsyras av ett distinkt ställningstagande för mer kärlek i världen – rätten att få älska vem man vill, var man vill – bidrar inte bara till att förändra attityderna till varumärket, utan även attityderna i samhället i stort."

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...