Foto: Shutterstock

Högtryck hos Mio i sommar med säljökningar på 30 procent

Mio summerar en fin sommar med försäljningsökningar på 30 procent i både maj och juni. I juli omsatte kedjan för första gången över 700 miljoner under en och samma månad.
Annons:
Text: Daniel Norman
Annons:

Mio ökade försäljningen med 30 procent i maj, i juni var ökningstalen lika höga. I juli växte kedjan med 25 procent och passerade för första gången en omsättning på över 700 miljoner för en enskild månad.

– Det är oerhört glädjande att vi också kan rapportera trafikökningar med 20% till våra butiker. Detta är ett betyg på att vi lyckats skapa platser där kunderna trivs och känner sig trygga, säger vd Björn Lindblad i en kommentar.

Han konstaterar av Mio gynnas av att många konsumenter just nu väljer att investera i hemmet när de tillbringar mer tid i det.

– Vi är övertygade om att den rådande trenden i att investera i hemmet kommer att fortsätta. Att investera i hemmet är att investera i livskvalitet för många.

Sedan coronapandemin bröt ut på allvar i Sverige i mars har Mio haft som främsta prioritet att skapa en trygg miljö i butikerna för både medarbetare och kunder.

– Våra butiker ligger ofta med egen parkering, vilket skapar trygghet för kunderna, och med över 250 000 kvadratmeter butiksyta totalt blir det bra med utrymme och kunderna känner sig trygga, säger Björn Lindblad.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...