H&M:s nya koncept förstärker butiksutbudet i Kista galleria: ”Ny köpupplevelse”

H&M:s nya koncept Afound är en av nykomlingarna när Kista galleria förstärker butiksutbudet. ”Vi har en mycket urban, internationell kundgrupp som vi tror kommer att uppskatta det”, säger Magnus Åkesson på Citycon.
Text: Daniel Norman
Annons:

Ägaren Citycon moderniserar just nu Kista galleria. Målet är att förvandla verksamheten från en destination till en lokal gallera som har ett heltäckande utbud för vardagslivet. 

Bland annat har New Yorker, ÖoB, Salt Men och Salt Women fått byta plats. 

Butiksutbudet ska också förstärkas. Nordic Wellnes kommer att öppna ett gym på 760 kvadratmeter i gallerian. 

Dessutom öppnar mobiltillbehörsbutiken Mobella, tespecialisten Tea Hous och H&M:s nya koncept Afound där. 

– Kista galleria har en mycket urban, internationell kundgrupp som vi tror kommer att uppskatta Afound som en ny och engagerande köpupplevelse med ett ständigt föränderligt utbud, säger affärsområdeschefen Magnus Åkesson i en kommentar.

Han menar att gallerian, med sina 19 miljoner besök, är ett utmärkt läge för nya koncept som söker en bredare publik.    

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...