H&M:s nya grepp i kassan ska vässa upplevelsen: ”Många kunder är nyfikna”

H&M testar snabbkassor i butiken i Täby centrum. ”Vi vill ge våra kunder en förbättrad service”, säger presskontakt Amanda Larsson.
Text: Daniel Norman
Annons:

H&M testar snabbkassor i butiken i Täby centrum. ”Vi vill ge våra kunder en förbättrad service”, säger presskontakt Amanda Larsson.

I måndags installerades fyra självskanningskassor i butiken.

– Syftet med testet är att ge våra kunder förbättrad service genom att erbjuda dem flera sätt att betala och förkorta tiden man som kund eventuellt tillbringar i kassakön, säger Amanda Larsson till Market.

Nu kan kunderna i stället själva genomföra sitt köp.

– Vi har precis påbörjat testet, men hittills har vi sett att många av våra kunder är nyfikna och positiva till självscanningen. Som en del av testet kommer vi såklart att göra en löpande utvärdering av kundernas upplevelse av tjänsten.

I en intervju med Market i somras berättade vd och koncernchef Karl-Johan Persson att H&M testar flera olika saker för att stärka kundupplevelse i butik.

– Här får vi många positiva signaler. När vi får det testar vi idéerna på andra ställen för att se om de fungerar lika bra där. Det är stora satsningar vi gör. Går det bra skalar vi upp det.

Samma ämne:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...