Foto: Shutterstock

H&M:s e-handelstrul – uppretade kunder rasar mot sena leveranser

”Hur länge ska man behöva vänta på en beställning”. Det undrar en av H&M:s kunder på kedjans Facebook-sida. En ombyggnation av ett lager ger längre leveranstider, något som retar kunderna.
Text: Daniel Norman
Annons:

Försenade leveranser retar upp H&M:s kunder. På sin Facebook-sida tvingas kedjan bemöta kommentarer från ilskna kunder. 

”Ni skulle skriva att ni har två veckors leveranstid i stället för fem-sju dagar”, skriver en kund som väntat på sitt paket i flera veckor. 

”Pengarna var ni snabba att ta men att kunna skicka/uppdatera är nu usla på”, skriver en annan. 

Till Bloomberg News säger en talesperson att ett byggarbete på distributionscentret i Borås har orsakat förseningar i Sverige och i Norge samtidigt som denne beklagar det inträffade. 

”Vi är precis som du inte nöjda med de leveranstider vi just nu erbjuder, och jobbar så hårt vi kan på att snarast möjligt kunna leverera med önskvärd snabbhet. Vi hoppas under tiden på din förståelse, och beklagar det besvär som uppstått”, skriver H&M till en av sina kunder på Facebook. 

Till Bloomberg säger H&M att Sverige och Norge står för sju procent av kedjans försäljning. 

Samma ämne:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...