H&M:s Arket till Kina – öppnar digital flaggskeppsbutik i Tmall

Till hösten rullar Arket ut sin satsning på Alibaba-ägda plattformen Tmall. Det blir den första gången som konceptet prövar sina vingar utanför Europa.
Annons:
Text: Helen Preutz
Annons:

Sedan starten 2017 har H&M Groups designkoncept Arket vuxit till 20 butiker i större europeiska städer. Nu ska kedjan, för första gången, öppna en butik utanför Europa.

Detta sker i digital form i höst, på handelsplattformen Tmall som drivs av Alibaba Group och lockar över 800 miljoner användare varje månad.

Enligt Arkets vd Pernilla Wohlfahrt, som tillträdde i februari, har kedjan redan en stark målgrupp i Kina.

– Samarbetet med Tmall är en fantastisk möjlighet för oss att träffa nya kunder, och vi är glada över att vi kan bygga en butikupplevelse som samlar alla olika aspekter av vårt varumärke på ett nytt sätt, säger hon.

I butiken på Tmall kommer Arket att erbjuda ett urval av sortimentet inom bland annat mode, dofter, heminredning och reseprodukter. 

– Tmall är stolta att kunna välkomna och presentera Arket för en ny värld av kunder. Arket har etablerat sig som en destination för hållbart mode och fått erkännande i hela Europa för sina typiska nordiska mönster, säger Mike Hu, Alibaba Group Vice President, Tmall Bussiness Group-TM Fashion & FMCG.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...