Foto: Shutterstock

H&M vill sälja mer från andra – söker ansvarig som ska utveckla konceptet

H&M vill utöka sitt erbjudande av externa varumärken. Nu söker kedjan en chef som ska utveckla konceptet.
Annons:
Text: Helen Preutz
Annons:

Market har tidigare berättat att kedjan släpper in externa varumärken hos Arket och utvalda H&M-butiker. 

I dag avslöjar Breakit.se att H&M planerar att utöka utbudet av externa varumärken.

Enligt en jobbannons har kedjan skissat på konceptet, men söker nu en chef som ska implementera och leda arbetet. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att bygga relationer med externa varumärken och ansvara för försäljningen av dessa. 

Syftet med strategin är, enligt kedjan, att skapa förnyelse, bredda målgruppen och öka tillväxten.

Kedjan erbjuder sedan tidigare externa varumärken i mindre omfattning i vissa butiker, bland annat i form av kosmetik.

 

Samma ämne:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...