H&M suddar ut gränsen mellan butik och online – här är nya tjänsterna

H&M erbjuder click & collect i utvalda svenska butiker. Kedjan har dessutom tagit fram en funktion som ska göra det enklare att röra sig mellan den digitala och den fysiska världen.
Text: Daniel Norman
Annons:

– Det är viktigt för oss att möta våra kunders behov om att få en smidig shoppingupplevelse, där det upplevs som enkelt att kunna röra sig mellan såväl butik som online – vare sig det gäller inspiration eller shopping, säger Amanda Larsson, presskontakt för H&M Sverige.

Kedjan erbjuder nu sina svenska kunder möjligheten att beställa online och sedan hämta varorna i 17 utvalda butiker.

– Sedan en tid tillbaka har även våra kunder haft möjligheten att returnera sina online-inköpta produkter i våra butiker, säger Amanda Larsson.

En annan funktion är något H&M kallar In-store mode.

– Genom att aktivera det när man som kund besöker en viss butik, kan man på enkelt och överskådligt sätt få information om vilka plagg som finns tillgängliga i den specifika butiken, berättar Amanda Larsson.

Kunden kan få lagerstatus för en specifik produkt och se vilka storlekar som finns tillgängliga i vilka butiker och online.

Skannar kunden prislappen kan den få information om tillgängligheten i webbutiken.

– Genom att använda funktionen kan våra kunder använda våra butiker som inspirationskälla och sedan shoppa direkt från sin mobiltelefon, säger Amanda Larsson.

Dessutom kan kunden ladda upp ett foto i appen för att se om H&M har produkten eller något liknande.

– Denna roliga och inspirerande funktion har visat sig vara mycket uppskattad på marknader där det tidigare har lanserats, säger Amanda Larsson.

In-store mode nås via H&M-appen. Där kan kunden också ta del av aktuella erbjudanden.

Samma ämne:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...