H&M-konkurrenten storsatsar på e-handel – fördubblar antal marknader

I dagarna startar den spanska klädjätten e-handel på över hundra nya marknader.
Text: Michael Sandsjö
Annons:

Den spanska klädjätten Zara öppnar e-handel på 106 nya marknader.

En ny plattform ligger bakom den digitala expansionen, enligt ett pressmeddelande från ägarbolaget Inditex.

Merparten av de nya marknaderna ligger i Afrika och inkluderar Angola, Elfenbenskusten, Senegal och Ghana.

Dessutom kopplas delar av Karibien och Indonesien på till den nya plattformen.

Zara har idag fysiska butiker i 96 länder och e-handel på 49 marknader. Från och med i morgon kommer totalt 202 marknader kunna ta del av kedjans erbjudandet.

När Zaras nya flaggskeppsbutik nyligen öppnade i italienska Milano meddelade dessutom Inditex vd, Vittorio Emanuele, att bolagets samtliga varumärken ska finnas online i hela världen, 2020.

Samma ämne:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...