H&M knycker tillbaka Anna Attemark – blir chef för jättens nya varumärken

Odd Mollys avgående vd blir chef för H&M:s nya varumärken. Hon ersätter Madeleine Persson som ska ratta H&M-varumärket tillsammans med Fredrik Olsson.
Text: Daniel Norman
Annons:

I måndags kom beskedet att Anna Attemark lämnar Odd Molly för nya uppdrag. Vad ville hon inte avslöja när Market hade kontakt med henne dagen efter beskedet. 

Nu avslöjar H&M för Nyhetsbyrån Dirket att de anställt Anna Attemark som chef för deras nya affärer. Market har tidigare berättat att Madeleine Persson, som tidigare haft den rollen, ska ingå i den duo som ska leda H&M-varumärket

Därmed återvänder Anna Attemark till H&M varifrån hon rekryterades till vd-posten hos Odd Molly 2011. 

– Jag är väldigt peppad och motiverad inför det nya uppdraget, sa Anna Attemark till Market om sitt nya uppdrag i tisdags utan att vilja avslöja vad det var. 

I sin nya roll kommer hon att leda arbetet med Cos, Weekday, Cheap Monday, Monki, & other stories, Arket, H&M Home och Afound. Hon börjar sitt nya jobb i augusti. 

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...