H&M investerar mer pengar i Sellpy: ”Fortsätter växa kraftigt”

Sellpy vill öka tillväxttakten. Nu tar bolaget in 20 miljoner i nytt kapital. Bland investerarna finns H&M genom sin investeringsverksamhet Co:lab.
Text: Daniel Norman
Annons:

Sellpy hjälper konsumenten att sälja saker som den inte vill sälja själv. Under 2017 sålde bolaget över en miljon varor och omsättningen fördubblades jämfört med året innan.

– Trots att vi i dag har över 100 000 varor till salu har vi bara skrapat på ytan. Det finns oerhörda mängder saker som inte används och vi kommer inte nöja oss förrän vi sålt dem alla, säger vd och grundare  Michael Arnör i en kommentar. 

Nu plockar bolaget in 20 miljoner i nytt kapital från existerande ägare och anställda för att möjliggöra en fortsatt tillväxt. Bland dem finns H&M genom sin investeringsverksamhet Co:lab. 

– Vi fortsätter att växa kraftigt och det känns väldigt roligt att vi har fått ytterligare finansiering från befintliga ägare, säger Michael Arnör. 

Pengarna ska användas för att investera i ett produkt- och utvecklarteam som ska skapa en smidigare och roligare upplevelse för konsumenten. 

– De senaste månaderna har vi gjort det betydligt enklare för våra säljare att kontrollera sina egna försäljningar och man kan nu sätta sina egna priser, redigera sina annonser och få tillbaka varor man inte längre vill sälja. Utöver det lanserar vi snart hemleveranser för köpare samt gör det enklare att returnera varor. Målet är att det ska vara en bättre upplevelse att handla begagnat än att handla nytt, berättar Michael Arnör. 

Samma ämne:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...