Foto: Foto: Shutterstock

H&M i Fältöversten fungerar som testbutik: ”Utveckla och testa nya lösningar”

H&M i Fältöversten används som testbutik. ”Där ska vi kunna utveckla och utvärdera nya sätt att presentera våra produkter”, säger Amanda Larsson, presskontakt för H&M i Sverige.
Text: Daniel Norman
Annons:

H&M strävar hela tiden efter att förbättra shoppingupplevelsen. 

– Som en del i detta jobbar vi kontinuerligt med att utveckla och testa nya lösningar i butik, säger Amanda Larsson till Market. 

Butiken i Fältöversten i Stockholm används som testbutik.

– Där kan vi utveckla och utvärdera nya sätt att presentera våra produkter på. Vi vill också kunna erbjuda ett ännu starkare servicekoncept för våra kunder, säger Amanda Larsson. 

Målet är att prestera en helt ny shoppingupplevelse. I butiken testas flera nya digitala lösningar som ska öka butikens servicenivå. 

När det gäller sortimentet har man valt ut det i H&M:s sortiment som man tror passar kunden i området. Detta har kompletterats med mindre, externa varumärken. 

– Vi har valt externa varumärken som vi tror är relevanta och som kompletterar vårt eget erbjudande. 

Butiken har också ett eget kafé och inom kort kommer det även  att bli möjligt att få manikyr och att bli sminkad där. 

Kommer de koncept ni testar att rullas ut i övriga butiker?
– I nuläget finns det inga planer på att öppna upp liknande butiker, utan vi väljer att fokusera på denna och dra lärdom av våra tester, säger Amanda Larsson. 

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...