Foto: Daniel Norman

H&M Club byter namn – och börjar erbjuda digitala kvitton: ”Efterfrågats”

H&M byter namn på kundklubben – och uppdaterar innehållet. Bland annat börjar modejätten erbjuda digitala kvitton till sina medlemmar.
Annons:
Text: Daniel Norman
Annons:

H&M Club byter namn till H&M Member.

– Precis som vårt kunderbjudande ständigt förbättras och förnyas uppdaterar vi nu även vårt lojalitetsprogram och lanserar ett nytt medlemskap, säger presskontakt Amanda Larsson.

En nyhet är att medlemmarna kommer att erbjudas digitala kvitton vid köp i butik.

– Det tycker vi känns väldigt roligt och spännande då vi sett att detta är någonting som efterfrågats bland många av våra kunder.

Redan i dag får de som handlar online sina kvitton digitalt och nu samlas alla kvitton, även de för köp i fysisk butik, på ett och samma ställe.

– Självklart är vår förhoppning också att den nya digitala lösningen kommer att minska mängden fysiska kvitton som används så att vi tillsammans med våra kunder kan göra något bra för miljö, säger Amanda Larsson.

I och med satsningen ska det också bli lättare för kunden att hantera returer och hålla reda på garantibevis.

– Givetvis innebär den nya lanseringen en rad andra förändringar, såsom en ny visuell look och att man som kunde kommer att kunna samla poäng på fler sätt än att shoppa, till exempel genom att betygsätta sina onlineköp eller genom att färdigställa sin medlemsprofil, säger Amanda Larsson.

Samma ämne:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...