Foto: Andreas Heneborn

H&M-bossen om succéstarten för Afound: ”Vi har slagit försäljningsmålen ordentligt”

H&M:s nya koncept Afound har fått en bra start. ”Vi slår försäljningsmålen varje dag”, säger vd Karl-Johan Persson till Market.
Text: Daniel Norman
Annons:

14 juni lanserades Afound med en butik på Drottninggatan i Stockholm samt en digital marknadsplats. 

Två dagar senare öppnade en butik i Malmö. 

– Det har gått jättebra men det är väldigt tidigt, det har bara gått två veckor än, säger Karl-Johan Persson. 

Han berättar att de lär sig längs resans gång och skruvar på konceptet. 

– Det finna alltid saker som vi ser att vi borde ha mer av och saker som vi se att vi borde ha mindre av. 

Försäljningen har överträffat förväntningarna. 

– Vi har satt upp mål för försäljningen varje dag och har slagit dem ordentligt, säger Karl-Johan Persson. 

Han konstaterar att första delen i lanseringen nu är avklarad. 

– Nu kan vi utveckla det vi har och öppna fler butiker. 

Tre till är planerade i år, den i Skärholmens centrum, den i Göteborg och den i C4-shopping i Kristianstad. 

Samma ämne:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...