Foto: Foto: pressbild

Hemköp går på digital offensiv i Göteborg

Hemköp fortsätter sin digitala offensiv. Nu utvidgas erbjudandet till fler butiker. ”Över en miljon kan e-handla av oss”, säger vd Thomas Gäreskog.
Text: Thomas Ohlén
Annons:

Hemköp har näthandel i sex butiker i Stockholm, Solna och Järfälla – och de närmaste veckorna går dagligvarukedjan in i Göteborgsområdet.

Två butiker blir digitala:

  • Stigbergstorget (Göteborg)
  • Mölnlycke

– Det känns väldigt roligt att kunna erbjuda e-handel även i Göteborg. Expansionen gör att vi potentiellt når drygt en miljon hushåll med hemleveranser, säger Thomas Gäreskog till Market.

Nästa år kommer ytterligare butiker inom Hemköp att erbjuda e-handel.

Planen är att finns på fler platser än i och runt de två största städerna.

– Vi siktar på att gå in i befolkningsmässigt större orter.

Hemköps e-handel har enligt egna uppgifter fått en ”succéstart”.

– Vi har samma priser på nätet som i de fysiska butikerna och det är väldigt uppskattat, säger Thomas Gäreskog.

Kedjan tar dessutom bara 20 kronor per order för hemleverans och det är betydligt lägre än de flesta konkurrenter.

Hur får ni ihop kalkylen?
– Snittköpen på nätet är betydligt högre och då blir det lättare att räkna hem den digitala affären, säger Thomas Gäreskog.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...