Här testas framtidens butiksupplevelse – i vår lanserar AMF The Lobby

AMF Fastigheter skapar ett en plats i centrala Stockholm där framtidens butiks- och shoppingupplevelser kan testas. ”Kan jämföras med ett livsstilsmagasin”, säger Anneli Gullström på AMF.
Text: Daniel Norman
Annons:

– Vi har skapat en plats där stockholmare och stadens besökare får uppleva produkter, tjänster och lösningar från internationella och svenska varumärken. The Lobby är en föränderlig plan som kan jämföras med ett livsstilsmagasin. Vi kommer kontinuerligt att ändra och uppdatera innehållet och utvecklats tillsammans med våra varumärken och konsumenter, säger Anneli Gullström som är chef för affärsutveckling inom AMF. 

The Lobby öppnar under våren. På en yta av 900 kvadratmeter kan varumärken, både svenska och internationella, modeskapare, kreatörer och entreprenörer testa nya grepp på nyfikna konsumenter. Aktörerna erbjuds korta kontrakt på små ytor för att skapa en större flexibilitet och frihet.  

– Digitaliseringen förändrar sättet vi ser på den fysiska butiken och vilka krav vi ställer på upplevelsen. Hela branschen behöver hitta sätt att förnya sig, tänka nytt och dra nytta av digitaliseringens möjligheter. The Lobby är vårt sätt att ta nästa steg mot framtidens butiksupplevelser, säger Anneli Gullström. 

I lokalerna kommer det även att finnas en restaurang och ytor för evenemang och upphämtningsservice. 

Samma ämne:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...