Här tar Mio nästa steg för att bli störst på möbler – gör om hemsidan till ett marketplace

Nu tar Mio nästa steg i målet att bli störst på möbler i Sverige. Genom att göra sin webbplats till ett marketplace breddas sortimentet.
Text: Daniel Norman
Annons:

Mio har en offensiv plan, 2022 ska kedjan vara störst på möbler i Sverige.

Nu tas nästa steg för att nå det målet.

Under senhösten lanseras en ny webbplattform som öppnar för att leverantörer och samarbetspartners ska kunna sälja sina produkter på Mio.se. På så sätt kan kedjan bredda sitt erbjudande.

– Vi har alltid haft samma sortiment i våra butiker som på nätet. Men 4 000 kvadratmeter, storleken på våra butiker, är en begränsad yta, säger vd Björn Lindblad till Market.

Målsättningen är att öka trafiken till sajten vilket ska leda till högre tillväxt.

– Vi vill skapa en destination för möbler och heminredning där vi kan samla mer information och inspiration för kunden, fortsätter Björn Lundblad.

Under de senaste två åren jobbat med den nya plattformen. Affärssystemet har uppdaterats för att passa den nya modellen.

Ett  nytt lager har på 100 000 kvadratmeter ska byggas i Tibro, främst för kedjan själv men även de som vill sälja hos Mio ska kunna förvara där.

– Vi ser ett stort intresse bland våra samarbetspartners och leverantörer för det här, säger Björn Lindblad.

Han poängterar emellertid att de skyndar långsamt.

– Vi kommer inte att börja med att öppna alla dammluckor samtidigt, vi kanske börjar med en och bygger vidare från där.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...