Här tar Ellos nästa steg i ambitionen att bli nummer ett – lanserar ny sajt

Snabbare, personligare mera kundanpassad – så beskriver Ellos sin nya e-handelssajt som nu sjösatts på samtliga nordiska marknader.
Annons:
Text: Helen Preutz
Annons:

– Ellos nya e-handelssajt är ett fantastiskt spännande framsteg för Ellos som möjliggör en ännu bättre, snabbare och mer inspirerande shoppingupplevelse för våra över 90 miljoner besökare varje år, säger vd Marina Davarinou.

Lanseringen är ett steg i ledet för d e-handlaren att nå sin ambition att bli marknadsledande inom mode och heminredning för kvinnor mitt i livet.

Och satsningen har varit lyckad, anser hon.

– Sedan lanseringen har vi sett en tydlig konverteringsökning och ökad kundnöjdhet.

Den uppgraderade e-handelssajten är en del i ambitionen att vara kundcentrerad. Kunderna får dessutom en snabbare upplevelse som är designad enligt devisen "mobile first".

– Med ökad användarvänlighet och personalisering förbättrar vi relevansen för våra kunder. Vi kan konstatera att vi nu har en av de snabbaste plattformarna på marknaden med en laddningstid under två sekunder, säger Hans Ohlsson, vd för Ellos Group.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...