Här tar e-handlaren nästa fysiska steg – siktar på att bli bäst i Stockholm

I fredags öppnade Jollyroom sin andra andra fysiska butik – nu i Kungens Kurva. Under helgen hade den 1 700 kvadratmeter stora butiken 2 500 besökare. ”Vi är otroligt nöjda med öppningsveckan”, säger David Smedman, ansvarig för butiksetableringarna.
Annons:
Text: Mikael Sydner
Annons:

Jollyrooms första butik öppnade i februari på Kungsgatan i Göteborg.

Den 28 augusti slog e-handelsbolaget upp dörrarna i Orangeriet i Kungens Kurva söder om Stockholm.

Utbudet består av barnrumsinredning, leksaker, barnvagnar, bilstolar och diverse babyprodukter.

– Vi ser butiken som ett fint komplement till hemsidan där vi får chans att komma närmare kunden samt kunna erbjuda mer expertishjälp, säger David Smedman i en kommentar.

I butiken kan kunderna även beställa ur Jollyrooms hela sortiment online och få det hemlevererat.

Målbilden är att bli Stockholms bästa barn- och babybutik.

– Vi har fått jättefin respons från kunder som uppskattat det faktum att de kunnat testköra och titta på produkterna live innan de beställer dem i butiken.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...