Här smygstartar Decathlon storsatsningen i Mall of Scandinavia

På fredag är det premiär för Decathlons nya flaggskepp i Sverige. Då öppnar den franska sportjätten i Westfield Mall of Scandinavia i Solna. Redan i dag smygstartar kedjan sin satsning.
Annons:
Text: Daniel Norman
Annons:

– Redan den 17 februari riggar Decathlon upp en inspirerande evenemangsyta vid stora fontänen i Westfield Mall of Scandinavia. På plats visar vi upp årets nya cykelmodeller samt tältsortiment för camping och vandring. Dessutom kan besökare prova på olika VR-upplevelser medan de yngre kan testa på klättring, säger etableringschef Amir Golkar.

Flaggskeppet blir Decathlons fjärde butik i Sverige.

I butiken, som öppnar på fredag 21 februari, kommer Decathlon att erbjuda 40 000 artiklar inom mer än 80 sporter.

För Westfield Mall of Scandinavia innebär det här ett breddat utbud inom sport.

– Sport och livsstil är en viktig och prioriterad del i Westfield Mall of Scandinavias butiksmix och vi kan se att efterfrågan av den här typen av varumärken ständigt ökar bland våra besökare. Genom öppningen av Decathlons nya flaggskeppsbutik vill vi optimera vårt kunderbjudande, stärka vår internationella karaktär och attrahera ännu fler besökare, säger Lars-Åke Tollemark, Nordenchef för ägaren Unibail-Rodamco-Westfield.

Annons:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...